-
undefined Despre CNAS Prezentare generală Conducerea CNAS Consiliul de administraţie Regulamentul cu privire la activitatea Consiliului de Administraţie al Casei Naţionale de Asigurări Sociale Organigrama Regulamentul CNAS Aparatul central Subdiviziunile teritoriale Atribuţiile CTAS CTAS Distincţii CNAS Date cu caracter personal Asigură-ţi viitorul azi! 20 de ani de la fondare Prevenirea corupției Sesizaţi CNAS Registrele de evidență a cadourilor Linia specializată anticorupție Servicii publice prestate Registre și baze de date gestionate Cadrul juridic Legi Hotărîri ale Guvernului Acte normative interne Ordine Dispoziţii Subprograme BASS Rapoarte Rapoarte anuale privind activitatea CNAS Rapoarte privind executarea BASS Rapoarte anuale privind executarea bugetului asigurărilor sociale de stat Rapoarte lunare operative Rapoarte periodice Declaraţia de răspundere managerială Planuri de activitate Rapoarte externe Despre CNAS Statistica Relații internaţionale Acorduri bilaterale Certificate de viață Informaţii utile pentru lucrătorii migranţi Cooperarea cu Organizaţii internaţionale Transparenţa decizională Reglementare Coordonator Lista părților interesate Consultari publice proiecte Anunțuri Proiecte Rezultat Rapoarte anuale privind transparenta in procesul decizional Deplasări de serviciu în străinătate Informație privind asigurarea transparenței salarizării Platforma consultativă permanentă Mass-media Noutăţi Galerie video Galerii foto Galerie pliante Întrebări frecvente Rubrica video „Întrebare / Răspuns” vechi Functii vacante Cariere Funcții vacante Lista funcțiilor vacante Informaţii concurs Formulare Stagiere Instruire și dezvoltare profesională Achiziţii publice Plan de achiziţii publice Anunţ Rapoarte Condiții de acces Pentru beneficiarii de prestaţii de asigurări sociale Pensii Indemnizaţii Bilete de tratament Compensaţii Ajutoare Prestaţii de asigurări sociale în alte ţări Servicii pentru persoanele asigurate şi beneficiarii de prestaţii sociale Acces la contul curent Conducerea Noutaţi Comunicat de presă Pentru plătitorii de contribuţii Programe informaţionale Descrierea formatului în mod electronic Clasificatoare Instrucţiuni Regulamente Formulare Declaraţia BASS Declaraţia REV-5 E-Raportare Comentariul specialistului F-4BASS - Instructiunea de completare Declaratiile persoanelor asigurate Индивидуальный учет взносов социального страхования Evidenţa individuală a contribuţiilor de asigurari sociale Noutăţi Acces la contul current(SI ACCES CPAS) Documentele evidenţei individuale Forma electronică a declaraţiei persoanei asigurate(REV 5) Formatul declaratiilor electronice Clasificatoare Programe(sisteme informaţionale) Indicaţii metodice privind evidenţa individuală acontribuţiilor Descarcă documente Întrebări frecvente Licitaţii publice Statistica Petitii ON-LINE zece ani Concurs FOTO Pensii Pensie anticipată pentru carieră lungă Pensie pentru limită de vârstă Pensie de dizabilitate Pensie de urmaş Alte categorii de pensii Pensie pentru funcţionarii publici Pensie pentru judecători Pensie unor categorii de angajaţi din aviaţia civilă Pensie unor categorii de angajaţi din domeniul culturii Pensie pentru limită de vârstă cetăţenilor care au participat la lichidarea urmărilor avariei de la C.A.E. Cernobâl Pensie militarilor în termen Pensii pentru militarii structurilor de forţă Pensie pentru vechime în muncă Pensie de dizabilitate Pensie în cazul pierderii întreţinătorului Indemnizaţia în cazul decesului unuia dintre soţi Indemnizaţia urmaşilor personalului medical decedat ca urmare a desfăşurării activităţii medicale în lupta cu COVID-19 Contacte Program de lucru Audienţa Aparatul central Centrul de Apel Direcția informare și comunicare LINIA ANTICORUPȚIE Subdiviziunile teritoriale e-Petiţia Contacte Plata prestaţiilor Lista prestatorilor de servicii de plată Alte prestaţii sociale Cesiunea creanțelor Lista agenților economici insolvabili pentru cesionarea creanțelor Date cu caracter personal Accessibility Trial Version -
Prima / Mass-media / Noutăţi / Aspecte la completarea Formei IRM 19 „Informației privind stabilirea drepturilor sociale și medicale aferente raporturilor de muncă”
Aspecte la completarea Formei IRM 19 „Informației privind stabilirea drepturilor sociale și medicale aferente raporturilor de muncă”
12.02.2024 810 AccesăriCasa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) informează, că în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, nr. 50-53 (9087-9090) din 2 februarie 2024 a fost publicat Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 14 din 31.01.2024 cu privire la modificarea unor ordine ale ministerului finanțelor, prin care au fost operate modificări la Ordinul ministerului finanțelor nr. 126/2017 ce țin, inclusiv și de completarea Formei IRM 19.
Urmare a intrării în vigoare la data de 1 ianuarie 2024 a Legii nr. 241 din 31 iulie 2023 au fost operate modificări la art. 127 din Codul Muncii. Modificările vizează acordarea de către angajator a concediilor pentru salariații care au adoptat copii sau i-au luat în plasament în serviciul de tutelă/curatelă, ceea ce a condiționat suplinirea Clasificatorului categoriilor persoanelor asigurate, utilizat la completarea coloanei 5 din Informația (Forma IRM 19), cu unele categorii noi care se utilizează la declararea de către angajator a acestor tipuri de concedii.
Astfel, anexa nr. 9 la Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 126/2017, după codul categoriei persoanei asigurate 165, a fost completată cu următoarele coduri:
175- persoană care se află în concediu parţial plătit pentru perioada de încredinţare a copilului adoptabil;
176- persoană care se află în concediu plătit în cazul adopţiei copilului sau luării în plasament în serviciu de tutelă/curatelă;
177 - persoană care se află în concediu parţial plătit pentru îngrijirea copilului pînă la vârsta de 3 ani în legătura cu adopţia sau plasarea copilului în serviciul de tutelă/curatelă;
178 - persoană care se află în concediu parţial plătit pentru îngrijirea copilului cu vârsta mai mare de 3 ani adoptat sau luat în plasament de serviciu de tutelă /curatelă.
Această informație se declară în scopul stabilirii indemnizațiilor de asigurări sociale de către CNAS, dar și asigurării evidenței stagiului de cotizare pe parcursul acestor perioade. Perioadele declarate de către angajator în Informația IRM 19 cu codurile menționate supra, trebuie să corespundă cu cererea angajatului dar și cu prevederile art. 127 al Codului Muncii. Important de menționat că până la situația de 1 ianuarie 2024 în rubrica 5 din Informația IRM 19 puteau fi declarate doar categoriile 157, 158 și 165.
Adițional informăm, că Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 126/2017 a fost completat cu anexa nr. 41 Cerințele la completarea Informației privind stabilirea drepturilor sociale și medicale aferente raporturilor de muncă (Forma IRM 19), de care urmează să țină cont plătitorii de contribuții în procesul de completare a Formei IRM 19 pe portalul de raportare electronică administrat de către Serviciul Fiscal de Stat.