-
Casa Națională de Asigurări Sociale informează că astăzi a fost finanțată plata indemnizațiilor adresate familiilor cu copii
11.12.2024 371 AccesăriUltima zi operațională pentru încasări şi plăti bugetare – 30 decembrie 2024!
11.12.2024 254 Accesări -
Prima / Mass-media / Noutăţi / Cu privire la aprobarea unor actualizări în dările de seamă aferente asigurărilor sociale de stat
Cu privire la aprobarea unor actualizări în dările de seamă aferente asigurărilor sociale de stat
03.07.2024 1079 AccesăriPotrivit Ordinului Ministerului Finanțelor nr. 75 din 27.06.2024 au fost operate unele modificări în Ordinul nr. 94/2020 cu privire la aprobarea formularului tipizat (Forma IPC21) Declarația privind reținerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate și a Instrucțiunii cu privire la modul de completare a formularului nominalizat cu modificările ulterioare, au intervenit modificări în Anexa nr. 2 al acestuia prin care a fost aprobată Instrucțiunea cu privire la modul de completare a Declarației IPC 21. Astfel, Instrucțiunea a fost completată la compartimentul II „Modul de completare a Declarației”, cu prevederi ce țin de completarea obligatorie a datelor de contact a entității economice. Prin urmare, datele de contact ale plătitorului de contribuții care prezintă documentul, de la rubricile „Nr.tel” și „e-mail” devin obligatorii pentru completare.
Totodată au intervenit modificări aferente datelor de contact ale plătitorului de contribuții și în Ordinul Ministrului finanțelor nr.126/2017 cu privire la aprobarea formularului tipizat (Forma IPC18) Darea de seamă privind reținerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate și a Instrucțiunii cu privire la modul de completare a formularului nominalizat unde, prin Anexa nr. 3 a fost aprobat Formularul tipizat (Forma IRM19) precum și Instrucțiunea cu privire la modul de completare a acestuia.
Necesitatea de declarare a datelor de contact ale entităților economice a apărut în contextul în care, până la etapa actuală, mai persistă erori la declararea de către angajatori a informației aferentă asigurărilor sociale de stat care este prevăzută pentru declarare în dările de seamă prenotate. Prezentarea datelor incomplete sau incorecte duce la imposibilitatea stabilirii prestațiilor de asigurări sociale (pensii, indemnizații) sau stabilirea incorectă a acestora.
Astfel, de către angajatori urmează a fi declarate date veridice la compartimentul date de contact pentru a asigura determinarea corectă a drepturilor sociale cuvenite persoanelor asigurate.